Obrazložitev delovanja semaforjev v mestu
Prejeli smo nekaj vprašanj in mnenj glede delovanja semaforjev, zato podajamo pojasnilo.
Do zaprtja mestnega jedra smo imeli v centru mesta trofazno krmiljenje semaforjev. To pomeni, da so bile izmenično odprte tri smeri pri katerih ni prihajalo do križanj (ni potrebno čakati nasproti vozečega vozila ko zavijamo v levo). Ko smo center mesta zaprli za promet, je prišlo do spremembe krmiljenja iz trofaznega na dvofazno. To je bilo narejeno s ciljem večje pretočnosti prometa iz smeri Reška – Roška. Dvofazno krmiljenje je namreč kapacitetno veliko boljše kot trofazno, saj se skozi križišče v določenem časovnem intervalu zapelje več vozil, res pa je, da pride do križanja oz. morajo tisti ki zavijajo z Reške na Ljubljansko počakati na vozila ki prihajajo z Roške (kar je običajno pri vseh križiščih z dvofaznim krmiljenjem, tudi na semaforiziranem križišču pri ZD).
Obe varianti krmiljenja sta s prometnega vidika enakovredno ustrezni. Glede na simulacije prometa v križišču TZO pa vidimo, da so čakalni časi za vozilo pri dvofaznem krmiljenju precej krajši in sicer trajajo 9,6 sekund, pri trofaznem pa 20,5 sekund. Na podlagi tega, da pri dvofaznem krmiljenju dobimo boljše rezultate, je bil sprejet predlog, da ostanemo pri dvofaznem programu, ki je bil vzpostavljen ob zaprtju Ljubljanske ceste. Vozniki pa morajo seveda upoštevati predpise.
Delovanje semaforjev bo sicer ponovno dopolnjeno oz. spremenjeno v kratkem, ob začetku gradbenih del za kolesarsko stezo na Tomšičevi cesti. Ker bo vzpostavljena delna zapora ceste, se glede na izkušnje predvideva, da se bo večji del prometa preusmeril na ponovno odprto Ljubljansko cesto. Intervali semaforjev se bodo v tem času prilagodili v skladu z elaboratom, ki ga je potrdila tudi Direkcija za infrastrukturo. Podaljšal se bo zeleni interval iz smeri Ljubljanska – Reška in obratno. Hkrati se bo namestila še dodatna semaforska glava (rumena), ki bo voznike iz smeri Reška – Ljubljanska opozarjala na to, da se je nasproti vozečim iz smeri Roška – Reška prižgala rdeča luč in imajo za zavijanje na Ljubljansko prosto pot. Takšno vodenje prometa bo trajalo za čas gradnje kolesarske povezave na Tomšičevi cesti, predvidoma do konca tega leta. Dodatno bo izvedeno še eno štetje prometa in po potrebi se bo semafor še prilagodilo znotraj danih možnosti za pretočnost in varnost prometa.