V petek je na železniško postajo Kočevje prispel prvi tovorni vlak po obnovljeni progi. To je prvi vlak po desetih letih, odkar je bil povsem opuščen železniški promet do Kočevja. Ob tej priložnosti je Kočevje obiskala tudi ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek. Prvi tovorni vlak je pričakala v družbi župana dr. Vladimirja Prebiliča in generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa. 

Direkcija RS za infrastrukturo je zaključila z gradbenimi deli na železniškem odseku Ribnica–Kočevje, s čimer je v gradbenem smislu zaključena obnova celotnega 49 km dolgega odseka od Grosuplja do Kočevja. V obdobju od leta 2016 do konca leta 2018 je potekala obnova preostalega del proge med Ribnico in Kočevjem v dolžini 12,12 km, nadgrajena je bila železniška postaja Kočevje, urejene so bile postaje Ribnica, Ortnek in Dobepolje ter urejena postajališča Stara Cerkev, Čušprek in Spodnja Slivnica. Vrednost teh del je znašala 18,32 milijona evrov.

Proga ima obratovalno dovoljenje, kar pomeni, da po njej od 1. 4. 2019 že lahko poteka promet, je pa do zaključka tretje faze potovalna hitrost iz varnostnih razlogov omejena - vlaki lahko do vzpostavitve signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav vozijo s hitrostjo 30 km na uro, kar pomeni dolge potovalne čase. Iz tega razloga je uvedba potniškega prometa predvidena šele po izvedbi tretje faze.

Izvedba tretje faze projekta se je pričela v začetku letošnjega leta in zajema zamenjavo in posodobitev signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov. Dela bodo zaključena v sredini leta 2020, s tem pa bo na železniški progi Grosuplje–Kočevje po skoraj 50 letih omogočena ponovna uvedba rednega potniškega prometa do Kočevja.

Vir: Ministrstvo za infrasturkturo RS